Follow Us @soratemplates

Wednesday, 4 October 2017

Sudah-sudahlah



Ini bukan kali pertama aku terima e-mail mcm ni. Dah banyak kali. Kesemua e-mail ni automatik akan masuk ke spam. Aku ni takde lah rajin sangat tapi kadang-kadang tu rajin lah jugak menge-check e-mail kat spam tu. Madang dpt e-mail camni je tau. Sudah-sudahlah. Ingat aku senang-senang ke nak kasi orang nombor akaun sbb kononnya dia nak kasi bermillion million duit ke akaun aku. Come on lah. Siapa je bodoh nak percaya semua tu?

Zaman sekarang ni ingat senang-senang orang nak kasi kau duit secepuk gitu? Usaha lah kalau nak duit berkepok. Mohon sesiapa yang terima e-mail macam ni, jangan lah gatal pergi reply. HAHAAHA. Tak pasal-pasal jee nanti.

Dear,Please confirm back, can your account receive $9 Million? Reply so we can discuss details and what will be your commission. The transaction is genuine, I took the decision because of pressure on me I decided to leave my country for the safety of my live and son.
Jangan terima duit sebarangan daripada orang. Karang tak pasal-pasal kita pulak yang kena. Ingat tau. Waima kawan sendiri nak tumpang letak 10k sekalipun, please DONT. Kita tak pernah tahu mana dari mana datang duit tu. Kalau nak merasa ada duit banyak, sila lah berusaha dengan bekerja yaa. Allah tak pernah sempitkan rezeki orang yang usaha dengan halal untuk cari wang ni.

Cehh. Bagi tazkirah pulak si Rrai ni. Kemain.


2 comments:

  1. Haha sama... Bderet mnde scam annoying ni di spam, sampai malas dh nk delete.. Bertabahlah rrai~

    ReplyDelete

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali.