Tanjung Emas Muar sedang dinaik taraf

Gambar kredit to Group Anak-Anak Muar@Atique KurosaKie

Sape sini pernah datang Muar? Hahahh. Sape datang Muar tapi tak singgah Tanjung Emas ni mmg lah rugi. Bagi aku kira tempat ni macam tempat melepak paling femes lah kat Muar ni. Antara salah satu tarikan bagi pengunjung yang datang sini dan jugak penduduk setempat. Tempat ni luas. Boleh joging, main basikal, picnic semua. Mesti ada yang pernah pergi tempat yang ada buah durian besar tu kan. Haa area situ laa. Sebenarnya tempat ni ada playground. Luas playgroundnya. Budak2 mesti suka. Aku kecik dulu selalu main situ dari gelongsor sampai lah buai dia.

Yang ada dinaik taraf ni kat dataran. Dulu sini selalu ada poco poco. Skrg aku tatau laa sbb tak selalu dah ke sana. Aku punya explorace sekolah pun buat kat sini. Senam kat dataran ni ha. Joget lah puas puas kau sbb dataran ni luas.

Masa buka puasa dengan Si Gedik pun kiteorg makan kat sini. Beli belah banyak2 kat baazar dan makan kat sini. Fuhhh angin sepoi sepoi gituuuu kauuu. Boleh tengok ikan lagi. Masa tu pun kawasan ni tengah renovate. Kita tengok lah nanti dia jadi apa yekk? Mana tahu dia nak buat bangunan ala-ala taming sari ke. Heheh. 





1 comment:

  1. sy pernah dtg muar....tp dah lama laa...dh makin byk perubahannya kan...hihi

    ReplyDelete

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali.